Μειωμένη τουριστική κίνηση, ολιγοήμερες αποδράσεις και μισοάδεια πλοία είναι το σκηνικό των φετινών διακοπών, καθώς ένας μέσος εργαζόμενος χρειάζεται σχεδόν ολόκληρο το επίδομα αδείας για να μεταβεί σε κάποιο νησί του Αιγαίου.
Αυτό προκύπτει από μια απλή έρευνα στις τιμές των ναύλων για τα επιβατικά πλοία της ακτοπλοΐας, καθώς μια τετραμελής οικογένεια χρειάζεται πολλά ευρώ για τις καλοκαιρινές της διακοπές σε κάποιο νησί, όπως αναφέρει «Το Βήμα».
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η επιβατική κίνηση παρουσιάζει πτώση κατά 20%, γεγονός που εξηγεί το φαινόμενο των μισοάδειων πλοίων που παρατηρείται από τις αρχές Ιουνίου.
Οι ελάχιστοι προορισμοί που παρουσιάζουν θετική εικόνα είναι εκείνοι στους οποίους ο καταναλωτής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές προσφορές, όπως η Κρήτη, η Πάρος και η Νάξος. Αντίθετα σε νησιά όπως η Τήνος και η Μύκονος σημειώνεται πτώση που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει ως το 30%.
Για παράδειγμα μία τετραμελής οικογένεια, η οποία επιλέγει τη Μύκονο ως προορισμό διακοπών θα πρέπει να διαθέσει - εάν ταξιδέψει με ταχύπλοο - από 390 ευρώ για κάθισμα και από 162 ευρώ για αυτοκίνητο. Εάν ταξιδέψει με συμβατικό πλοίο θα πληρώσει από 280 ευρώ για κάθισμα και από 162 για ΙΧ.
Για τη Σαντορίνη, οι τιμές ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο, καθώς μια τετραμελής οικογένεια που ταξιδεύει με ταχύπλοο θα πληρώσει από 450 ευρώ για κάθισμα, από 430 ευρώ για καμπίνα και από 180 ευρώ για ΙΧ.
Αντίθετα, για την Κρήτη οι τιμές δεν είναι τόσο απαγορευτικές, καθώς μια τετραμελής οικογένεια που ταξιδεύει με προορισμό τα Χανιά με συμβατικό πλοίο θα πρέπει να πληρώσει από 110 ευρώ για κάθισμα, από 170 για καμπίνα και από 50 ευρώ για ΙΧ.
*Οι παραπάνω τιμές είναι ενδεικτικές και αφορούν τέσσερις ενήλικους επιβάτες μετ' επιστροφής καθώς και τη μεταφορά ενός ΙΧ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!